Advice for the young at heart...

Advice for the young at heart...

Advice for the young at heart...

Διαχρονικές σοφίες για όποιον θυμάται ακόμα την ζελατίνα του Core Set

Author: ZiNOS/Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013/Categories: Android: Netrunner, Strategy, First Steps

Rate this article:
No rating
Εισαγωγή
Το παρακάτω άρθρο προσπαθεί να δώσει συμβουλές σε νέους δρομείς και corporations για να βελτιώσουν το παιχνίδι τους αλλά και να μαζέψει κάποια πράγματα τα οποία είναι σημαντικά για τον κάθε παίκτη. Μπορεί αυτά να τα ξέρετε ήδη αλλά το να τα διαβάζεις βοηθάει.

Αποτελούν κείμενα που διάβασα αλλού και τα θεώρησα τόσο καλά που τα πήρα σχεδόν αυτούσια ή είναι θέματα που τα είδα αλλού και τα αναλύω εδώ.

Έχω παίξει αρκετά το παιχνίδι και έχω συζητήσει/ψάξει για αυτό ακόμα περισσότερο. Σίγουρα το παρακάτω κείμενο περιέχει και τις δικές μου προσωπικές προτιμήσεις οπότε διαβάστε το με έναν κόκκο άλατος που λένε και στο αγγλικό χωριό μου. Σε κάποια σημεία θα δείτε και καθαρά προσωπικά μου σχόλια. Παμε.

Οι δύο πλευρές του νομίσματος
Το παιχνίδι είναι ασύμμετρο από την φύση του. Αυτό βεβαίως οδηγεί σε ανισορροπίες, ειδικότερα το γεγονός ότι ο runner φαίνεται να είναι λίγο πιο δυνατός αυτή την στιγμή και ίσως θα είναι για πάντα πιο δυνατός. Κάτι που δεν οφείλεται μόνο στις υπάρχουσες κάρτες αλλά στο βασικό γεγονός ότι ο runner ελέγχει την ροή και τον ρυθμό του παιχνιδιού σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από το Corporation. Το Corporation από την άλλη έχει το πλεονέκτημα ότι κρατάει μυστικές σχεδόν όλες τις κινήσεις του και προκαλεί ένα φόβο στον runner. Μπορεί να μην κάνει κανένα ice rez και πάλι ο runner να φοβάται να τρέξει σε κάποιον server μόνο και μόνο γιατί φοβάται τι μπορεί να κρύβεται από κάτω.

Για την ώρα, ο μόνος τρόπος για το Corporation να ελέγξει την ροή του παιχνιδιού είναι με το να παίζει το λεγόμενο fast advance, δηλαδή είτε agendas που κατεβαίνουν και μπορείς να τις σκοράρεις στον ίδιο γύρο που έγιναν installed, είτε με το να παίζει κάρτες που μπορούν να κάνουν agendas με κόστος 3 και πάνω να σκοράρονται στον ίδιο γύρο, π.χ. Biotic Labor και Trick of Light. Με αυτό τον τρόπο, δεν δίνει χρόνο στον runner να αντιδράσει και ο runner καταλήγει να κάνει runs στο HQ(χέρι) και στο RnD (deck) για να τις βρει εκεί.

Βεβαίως αυτό οδηγεί σε ένα βαρετό σχετικά παιχνίδι με πολύ χαμηλή αλληλεπίδραση των παικτών και από ότι φαίνεται η εκδότρια έχει λάβει το μήνυμα και δήλωσε ότι δεν θα συνεχίζουν να βγάζουν 3 κόστος 2 points agendas, το βασικό όπλο στα Fast Advance Decks.

Φάσεις του παιχνιδιού.
Μία παρτίδα ANR χωρίζεται σε τρεις διακριτές φάσεις.
Φάση Α, η αρχή. Σε αυτή την φάση το Corporation προσπαθεί να στηθεί αλλά δεν τα έχει καταφέρει ακόμα. Ο runner έχει το πάνω χέρι γιατί μπορεί να τρέξει όπου θέλει και κάπου το Corporation θα είναι ανοιχτό.

TIP: ΤΡΕΞΕ RUNNER ΤΡΕΞΕ. Ο runner πρέπει να τρέχει συχνά και να μην φοβάται ότι θα συναντήσει το χειρότερο ice δυνατό ή κάποια παγίδα να τον καταστρέψει. Με το να τρέξεις και να αναγκάσεις το Corporation να ανοίξει κάποιο ice, αυτός ξοδεύει λεφτά, εσύ αν δεν έχεις τίποτα κάτω, το πολύ πολύ να χάσεις μερικές κάρτες από το χέρι σου. Εδώ φαίνεται και πόσο δυνατός είναι ο Gabriel Santiago γιατί τρέχει αριστερά και δεξιά στην αρχή και αναγκάζει το Corporation να ξεπαραδιαστεί ή το ξεπαραδιάζει ο ίδιος με account siphon.

Σκοπός του runner είναι να κρατήσει το παιχνίδι στο πρώτο στάδιο όσο πιο πολύ γίνεται είτε με το να τρώει τα λεφτά του Corporation, να καταστρέφει τα assets που δίνουν λεφτά στο Corporation ή να κερδίσει το παιχνίδι όσο πιο γρήγορα γίνεται. (Yes Gabriel, I am talking to you).

Σκοπός του Corporation είναι να περάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στην επόμενη φάση στήνοντας γρήγορα μερικά φτηνά ice και προστατεύοντας έτσι τους central servers του και ίσως και κάνα remote. Εδώ φαίνεται η αξία των καρτών όπως Enigma και Wall of static που για τα λεφτά τους είναι ίσως το ότι καλύτερο αυτή την στιγμή για την αρχή. Και το Oversight ΑΙ της Weyland που κάνει το ίδιο πράγμα ανοίγοντας κάτι ακριβό. Μπορεί επίσης να το πετύχει με το να παίρνει συνεχώς χρήματα στον γύρο του με οποιονδήποτε τρόπο. Ακόμα και να περνάει τον γύρο του τραβώντας κάρτα, τοποθετώντας ένα ice και παίρνοντας 2 credits. Το αρχικό deck των Weyland κάπως έτσι έπαιζε άλλωστε, τώρα έχει αναπτυχθεί αρκετά.

ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ. Προσωπικά δεν μπορώ ακόμα να φανταστώ decks χωρίς Sure Gamble ή Hedge Funds, σε τριάδες το καθένα.

Μπορεί να μην σας αρέσει ο Enigma λόγω της ευρείας χρήσης του YOG αλλά μέχρι να πέσει ο YOG, ο enigma την έχει κάνει την δουλειά του και λογικά στοίχισε και ένα click (action) στον runner.

ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Ο runner δεν πρέπει να μένει με 0 χρήματα. Μόλις γίνει αυτό, το Corporation ξέρει ότι έχει 2 γύρους (αυτόν που παίζει και τον επόμενο) για να κατεβάσει κάτι και να το σκοράρει με την ησυχία του, μέχρι ο runner να ξαναβρεί λεφτά. Αν βεβαίως έχει κάτω Magnum Opus ή κάτι τέτοιο, μπορούμε να μείνουμε με λίγα χρήματα και να σπρώξουμε τον επόμενο γύρο. Αλλά είναι καλό να έχουμε πάντα λεφτά σαν runner και το να μένουμε με 0 είναι ένα συνηθισμένο λάθος που σίγουρα θα μας προκαλέσει προβλήματα.

Φάση Β, η μέση. Στο σημείο αυτό το Corporation έχει στηθεί και έχει αποκτήσει κάποια χρήματα. Μπορεί πλέον να ανοίξει τα ice που έχει κατεβάσει ενώ ο runner δεν έχει βρει ακόμα τα κατάλληλα icebreakers και την οικονομία να τα περάσει. Είναι το σημείο που το Corporation έχει το πάνω χέρι. Σκοπός του κάθε Corporation είναι να φτάσει γρήγορα σε αυτό το στάδιο και να μείνει σε αυτό όσο το δυνατό πιο πολύ, ακόμα καλύτερα, να τελειώσει το παιχνίδι σε αυτό το στάδιο. Το πετυχαίνει με το να κατεβάζει ice τα οποία είναι ακριβά και δύσκολα για τον runner για να τα σπάσει, να κατεβάζει παγίδες και ice τα οποία θα κάνουν κακό στον runner και θα τον σκοτώσουν ή θα τον καθυστερήσουν πολύ (βλέπε Archer) ή να τον κερδίσει με άλλο τρόπο (Scorched earth ας πούμε). 

Ο runner σε αυτό το σημείο πρέπει να κάνει ότι είναι δυνατόν για να διώξει το πλεονέκτημα της εταιρίας. Runs στο RnD μήπως και ψαρέψει καμία agenda για τελειώσει το παιχνίδι. Συγκέντρωση χρημάτων και τράβηγμα καρτών χωρίς πολλά runs για να μπορέσει να βρει τα κατάλληλα προγράμματα και να τα κατεβάσει ώστε να περάσει στην επόμενη φάση του παιχνιδιού.

Ο κάθε runner πρέπει να θυμάται ότι το Corporation έχει από 8 έως 12 agendas μέσα στο deck του. Αυτό σημαίνει ότι 1 στις 5 κάρτες θα είναι Agenda. Οι Agendas ζουν ανάμεσά μας! Ποτέ μην το ξεχνάτε αυτό. Αν το Corporation έχει installed 5 ice, έχει παίξει 3-4 operations και έχει και 5 κάρτες στο χέρι, τότε σχεδόν σίγουρα έχει μία στο χέρι, μάλλον παραπάνω. Run λοιπόν στο χέρι και κάτι θα κερδίσουμε! Δεν μπορώ να τονίσω αρκετά το πόσο σημαντικά είναι τα runs. Ακόμα και snares να παίζει, τρέχουμε με αρκετές κάρτες στο χέρι και ποτέ με το τελευταίο μας action για να μπορέσουμε να διώξουμε το tag μετά. Ή τρέχουμε στο RnD και είτε βρίσκουμε κάτι, είτε ξέρουμε τι θα τραβήξει το Corp μετά.

Εδώ να σημειώσω και το πόσο καλή κάρτα είναι το makers eye σε ορισμένα deck όπως του αγαπημένου μου Gabriel Santiago. Αν ο runner φτάσει στο σημείο που δεν θέλει το Corporation να τραβήξει agendas γιατί μπορεί να τις υπερασπιστεί και να τις σκοράρει, τρέχει με makers eye και είτε είναι ήσυχος για 3 γύρους, είτε φοράει strike™ και καρφώνει(σκοράρει).

Φάση Γ, τίτλοι τέλους. Εδώ πλέον έχουμε φτάσει στο σημείο όπου ο Runner έχει απλώσει τραχανά (στήσιμο rig λέγεται) και μπορεί να σπάσει τα πάντα, παντού, φτάνει να έχει χρήματα. Εδώ το Corporation έχει τρεις εναλλακτικές. Είτε αποδέχεται ότι έχασε και δίνει το παιχνίδι ή έστω παίζει γρήγορα για να έχει χρόνο να παίξει το επόμενο σαν runner, είτε περιμένει να κερδίσει με ειδικό τρόπο (sea source και scorched earth ή biotic labor και fast advance), είτε παίζει με παγίδες και περιμένει να πέσει ο Runner σε αυτές.

Τις παγίδες που κάνουν advance τις απεχθάνομαι γιατί μπορούν πολύ εύκολα να γυρίσουν boomerang. Αν ο runner αφήσει την παγίδα στα 2 π.χ. Advancement και εσύ τον επόμενο γύρο δεν κάνεις τίποτα τότε πάνε τα credits, πάει η κάρτα, πάνε όλα. Τέλος πάντων, δεν μπορώ να μιλήσω για τις advancable παγίδες, είμαι πολύ ξεροκέφαλος (κακώς) σε αυτό το θέμα. Αυτές πάλι που δεν θέλουν advance ή δουλεύουν και από το χέρι είναι μία χαρά IMHO.

O runner σε αυτό το σημείο πρέπει να καταλάβει ότι αυτός ελέγχει το παιχνίδι και να μην παίρνει ρίσκα ή να μην «ψαρώνει» από τις προσπάθειες του Corp. Πρέπει να κρατάει 5 κάρτες στο χέρι, να έχει λεφτά και να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι συνήθως το Corporation παίζει 3-4 παγίδες και αν παίζει, ενώ agendas έχει 8-12. Μερικά runs στο χέρι και ξέρουμε τι έχει, οπότε παίζουμε πιο άνετα. Παίρνουμε ρίσκα μόνο αν χάνουμε το παιχνίδι τον επόμενο γύρο. Ναι, σε αυτή την περίπτωση, εκεί δηλαδή που ο runner δεν πρέπει να αφήσει να περάσει ούτε ένας agenda πόντος, δουλεύουν οι παγίδες.

Συμβουλές για τον Runner
• Ποτέ μην κάνεις run στο τελευταίο click σου γιατί μπορεί να φας tag και μετά να μην μπορείς να το βγάλεις, εκτός και αν δεν σε ενδιαφέρουν τα tags ή πρέπει να κάνεις run για να κερδίσεις, αλλιώς χάνεις.
• Μέτρα καλά τα runs και να θυμάσαι ότι μπορείς πάντα μετά από ένα ice να σταματήσεις το run.
• Λεφτά, λεφτά λεφτά!
• Κάνε μερικά runs στην αρχή «γυμνός» για να μην σε πιάσει κάνα Rototurret Και δες την άμυνα του Corp.
• Μην φοβάσαι τις παγίδες, προετοιμάσου για αυτές.
• Πάντα να έχεις πολλές κάρτες στο χέρι σου γιατί το Scorched Earth καραδοκεί.
• Mimic, Υοg, Corroder και κάνας Crypsis για να περνάς αυτά που δεν μπορείς με τους άλλους.
• To Gordian Blade είναι πολύ καλό.

Συμβουλές για το Corporation
• Δεν είναι ντροπή να περάσεις έναν ολόκληρο γύρο απλά τραβώντας μία κάρτα και 3 credits.
• Κανένα agenda δεν είναι ασφαλές πίσω μόνο από ένα ice γιατί όλοι μπορούν να παίξουν Inside Job.
• Λεφτά, λεφτά, λεφτά!
• Καλή άμυνα στο χέρι και στο RnD.
• Ναι, ο runner έχει το πλεονέκτημα αλλά εσύ μπορείς να τον σκοτώσεις ξαφνικά, αυτός όχι.
• Ένας καλός μπούσουλας είναι περίπου 20 ice στο deck.
• Enigma, Wall of static και Ice walls είναι φίλοι σου.
• Υπομονή και χαμογέλα στον runner κάθε φορά που τραβάς κάρτα.
Ελπίζω να ήμουν κατανοητός και να βοήθησα.

ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ, παίξτε πολλές φορές. Το AnR είναι πολύ skill based και καμία λίστα δεν κερδίζει αν δεν την παίζει καλός παίκτης.
 
Print

Number of views (1017)/Comments (0)

ZiNOS

ZiNOS

Other posts by ZiNOS
Contact author

Please login or register to post comments.

x